Saturday, July 20, 2013

Kisah Sempurna Aku



Bismillah

| Ramadan ini, izinkan aku menciummu. |




Jaga hati. Buat aku rasa aku ada walau tak berhak.

Akui. Biar aku sedar aku masih jiwa.

“Ke mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi.”

Takut kerana benar.

Ya, takut kerana benar.

Aku takut kerana ia benar.

Komen, “hipotesis mungkin perlu disemak semula.”

Tak. Tak perlu. Aku tahu dengan pasti. Sebab ini aku.

Biar aku putuskan. Sebab ini aku.

Hidup aku. Sebab aku bukan pengemis di jalanan; mengharap kurnia Tuhan, menunggu ihsan orang.

Itu kata kau. Aku pegang. Aku cuba pegang.

Hakimi orang sebaiknya. Sebaik-baiknya.

Dulu pernah berkata pada semesta, “Tuan, aku wujud.” “Tetapi bukan kewajipan bagiku untuk menurut,” balas semesta.

Tahniah! Situasinya tak banyak yang berdiri benar sebagai satu, dan tiada yang lebih masuk akal dari satu. Yang ini.

Yang ini.

“Kita bukan bimbang kerana tak cukup, tapi kita bimbang kita lebih hebat dari yang disangka.”

Sebab aku diajar tak layak, tak mampu, tak perlu, tak sesuai, tak patut.

Walau aku melawan. Masih. Sudah menjadi rutin.

Hanya untuk aku. Lain jalan ceritanya.

Napoleon Hill, “Jalan terbaik menghukum orang yang berlaku tidak adil kepada anda adalah dengan berbuat baik kepadanya.”

Mata berkaca.

Senyum.

“Walau orang yang paling anda sayang. Walau orang yang paling anda benci.”

Mencuba untuk tak berkecai.

Sebab aku takut.

Aku takut kerana ia benar.

Ramadan ini, izinkan aku menciummu.

Jika aku masih ada. InshaaAllah.




Assalamu'alaikum wbt.


Jatuh hati pada budak perempuan comel berbaju kurung kapas kuning.

No comments:

Post a Comment